Locatie | DOK in OPEN |
Categorie | Volwassenen |
Download | Toevoegen aan agenda |
Hoe geef je als bedrijf invulling aan je maatschappelijke rol en betrokkenheid? Hoe werk je daarin samen met andere partijen? En wat is de waarde voor een organisatie?
Tijdens een interactieve presentatie laat Bartho Boer (verantwoordelijk voor Merk, Communicatie en Duurzaamheid bij KPN) zien hoe ’s lands grootste internetprovider invulling geeft aan haar maatschappelijke rol via initiatieven als het KPN Mooiste Contact Fonds en de campagne #BeterInternet.
Aan de hand van concrete voorbeelden zoals de samenwerking met zangeres MEAU met een campagne tegen online shaming, hulpprogramma’s op scholen in de Week tegen Pesten en samenwerking met partners zoals de Stichting School & Veiligheid, Fonds Slachtofferhulp, en HelpWanted laat hij zien dat maatschappelijke betrokkenheid niet alleen bijdraagt aan een veiliger, socialer en groener internet; maar ook de trots en betrokkenheid onder medewerkers vergroot.
Daarnaast belicht hij de rol van het KPN Mooiste Contact Fonds, dat al ruim 17 jaar sociaal contact stimuleert voor mensen bij wie dat niet vanzelfsprekend is. Dat loopt uiteen van bijzondere vaarten tijdens SAIL, een groeiprogramma met het Oranjefonds tot structurele ondersteuning van jongeren die risico lopen op sociaal isolement.
Kortom een verhaal over het belang van purpose, maatschappelijke impact en de kracht van samenwerking. Doe mee, denk mee, en ontdek hoe maatschappelijke betrokkenheid het verschil kan maken binnen én buiten jouw eigen organisatie.
Bartho Boer is als Chief Brand, Communications & CSR betrokken bij de verschillende maatschappelijke initiatieven van KPN. Daarnaast is hij onder meer voorzitter van het KPN Mooiste Contact Fonds en was hij lid van de Raad van Commissarissen van Delft Support.